З 1 грудня в Україні має запрацювати пряме врегулювання з обов'язкового страхування відповідальності власників транспортних засобів

16.11.2016
З 1 грудня в Україні має запрацювати пряме врегулювання з обов'язкового страхування відповідальності власників транспортних засобів

МТСБУ і страховики-члени Бюро («АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ», «АХА Страхування», «ПЗУ Україна», «ВУСО», «УАСК АСКА», «ОРАНТА», «ПРОСТО-страхування», «УНІКА», «ПРОВІДНА», «ІНГО Україна», «Універсальна», «Міжнародна СК», «КРЕДО», «АСКО-Донбас Північний», «Колоннейд Україна», «БРОКБІЗНЕС», СО «Іллічівське») уклали угоду про пряме врегулювання збитків з ОСЦПВ, дія якої триватиме два роки. Система повинна запрацювати з початку наступного місяця.

На сьогодні пряме врегулювання – одна із найуспішніших моделей європейського страхового ринку. Вона діє за тим принципом, коли постраждалий в ДТП водій має змогу самостійно обрати страховика, котрий повинен виплатити відшкодування: чи то компанія, що страхує винуватця, чи власна страхова компанія, з якою укладений договір по ОСЦПВ. Така схема не просто покликана зупинити неправомірні дії затримання страхових виплат недобросовісними страховиками, а й зобов’язує до свідомого вибору своєї страхової компанії власника автівки.

Як показує іноземний досвід, завдяки прямому врегулюванню процедура врегулювання збитків та здійснення виплат стала значно зручнішою. Для страховика – це поштовх до покращення сервісу обслуговування та надання якісних та вчасних послуг, завдяки чому формується «свій» постійний клієнт з ймовірністю подальшої співпраці.

Основні умови, при яких діє пряме врегулювання:

  • ДТП повинна трапитися виключно за участю двох транспортних засобів;
  • обов’язковим є факт зіткнення, незалежно від наявності постраждалих, яким заподіяна шкода життя і здоров’я;
  • в обох сторін ДТП повинні бути поліси ОСЦПВ, видані страховиками-учасниками угоди про пряме врегулювання;

Як відбувається врегулювання страхового випадку:

1. Перш за все, постраждалий в ДТП повинен звернутися за відшкодуванням до своєї СК або СК винуватця.

2. Відбувається врегулювання страхового випадку та здійснюється виплата клієнту.

3. Раз на місяць відбувається формування реєстру зустрічних вимог між страховиками.

4. Витрати компенсуватимуться за допомогою розрахунково-клірингової системи в МТСБУ.

5. Внески страховиків, за результатами відбору, здійснюватимуться за допомогою Укрсиббанку.

Впровадження прямого врегулювання принесе явні переваги в систему врегулювання збитків. Це підвищить контроль над якістю та платоспроможністю страхових компаній, зменшить кількість скарг від клієнтів, знизить рівень страхового шахрайства та укріпить довіру споживачів до страхових послуг.

Переваги нових змін коментує голова Правління СК «Арсенал Страхування» Сергій Авдєєв: «Пряме врегулювання збитків – вагомий крок вперед не лише для страхових компаній, а й для сфери страхування в цілому. Передусім, це можливість «самоочищення» від недобросовісних компаній, підвищення конкурентоспроможності відповідальних страховиків, а отже, – якості послуг, та створення більш прозорого і функціонального страхового ринку».

СК «Арсенал Страхування» (www.arsenal-strahovanie.com) – компанія №1 на національному ринку серед страховиків з українським капіталом. Щодня компанія здійснює страхових виплат на суму понад 900 тис. грн. Середній термін виплат з масових збитків не перевищує 5-ти робочих днів.

Останні публікації
про все