Страхування здоров`я: порядок дій у разі настання страхового випадку
Суть цього видустрахування у тому, що компанія компенсує всі витрати свого клієнта на лікування.Розмір відшкодування значно перевищить вартість полісу. У цьому полягає економічнийсенс страхування. Враховуючи ціни на ліки та лікарські послуги, стає зрозуміло,чому з кожним роком все більше людей набувають такої страховки.
Проблема полягаєв тому, що навіть за наявності договору застраховані часто замислюються, якправильно чинити, коли настає критична ситуація. При цьому вони часто роблятьдії, які ускладнюють нарахування виплат, а іноді призводять до відмови укомпенсації. Щоб цього не сталося, треба знати, що робити, якщо застрахованалюдина захворіла.
Що вважається страховим випадком
Щоб чітко знатисвої права і не потрапити в халепу в критичних ситуаціях, потрібно заздалегідьознайомитися докладно з умовами страхового договору. Найчастіше у програмах,націлених на захист здоров'я та матеріального благополуччя під час хвороби,страховими випадками вважаються:
· діагностикаонкологічних захворювань та злоякісних утворень;
· інфарктміокарда; інсульт;
· серйознісерцеві захворювання, які потребують аортокоронарного шунтування;
· іншіхвороби, травми, що призводять до встановлення першої чи другої групиінвалідності;
· смертьвнаслідок нещасного випадку. Якщо сталося страшне, грошову компенсаціюотримають найближчі родичі застрахованої особи.
У цих ситуаціяхлюдина (або члени її сім'ї) можуть розраховувати на отримання виплат відстрахової компанії у розмірі, зазначеному у договорі. Цих грошей вистачить напокриття витрат.
Хто може заявити про настання страховоговипадку
Це цілком логічнепитання, якщо поліс оформлений не на одного члена сім'ї. У критичних ситуаціяхотримати відповіді на свої запитання та заявити про те, що потрібна матеріальнапідтримка, може сам застрахований чи його правонаступник. При підписаннідоговору фіксуються у документах усі дані цієї особи.
Сучасні страховікомпанії, які відповідально ведуть бізнес, пропонують цілодобову інформаційнупідтримку та супровід незастрахованих родичів. При цьому пропонуєтьсяорганізувати медичну допомогу і для них (наприклад, у ДТП, де постраждалокілька пасажирів, члени сім'ї). Єдиний нюанс: хто не застрахований, тому неоплачено лікування.
Документи, необхідні для отримання страховоївиплати
Ми вважаємо своїмобов'язком нагадати, що будь-яка інформація про стан здоров'я, наданастраховику, вважається конфіденційною. Компанія не має права оприлюднювати даніпро діагноз клієнта, місце роботи, страхову суму, матеріальне забезпечення і т.д. Якщо відбудеться витік інформації, СК повинна буде компенсувати збиток(матеріальний, моральний).
Отже, дляотримання компенсації головним документом вважається заява застрахованого чийого правонаступника. Якщо людина обслуговувалась у медустановах, які єпартнерами СК, і вона зверталася через систему асистансу, то жодних додатковихпаперів збирати не доведеться. Як правило, ці компанії працюють у єдинійIT-платформі, в якій реєструються всі призначення.
Якщо довелосязвернутися до лікаря не через службу медичного асистансу, для отримання виплатдодатково до заяви потрібно додати пакет документів. Найчастіше у страховійкомпанії попросять надати:
· витягз амбулаторної карти пацієнта;
· висновоклікаря із зазначенням діагнозу;
· чекипро оплату отриманих медичних послуг, діагностичних процедур (якщо такіпроводились).
Хочемо зазначити,що, по-перше, цей перелік може бути розширений, по-друге, надати вимагатимутьоригінали документів із «мокрими» печатками.
Порядок дій у разі настання страховоговипадку
У критичнійситуації потрібно, не гаючи часу, зателефонувати до служби асистансу таповідомити номер поліса, прізвище та ім'я застрахованого, а також детальноописати, що сталося. Досвідчений консультант підкаже, яка саме допомогапотрібна, де її можна отримати. Великі компанії намагаються організувативзаємодію із своїми клієнтами максимально ефективно, розуміючи, що людинаперебуває у стані стресу. Найчастіше у таких організаціях роблять таке:
· організовуютьроботу достатньої кількості виділених ліній, відповідають через популярнімесенджери;
· підключаютьфункцію зворотного дзвінка;
· налагоджуютьсистему роботи back-офісу (помічники, лікарі-координатори, автоматичнакалькуляція вартості);
· надаютьонлайн-послуги медичної консультативної допомоги від лікарів із провіднихклінік країни;
· допомагаютьшвидко знайти спеціаліста (у т. ч. вузькихспеціальностей), який знаходиться поблизу і зможе допомогти хворому.
Все це даєгарантії того, що буквально один дзвінок допоможе вирішити проблеми, щовиникли. Про подальші дії людини проінформують консультанти.
Можливо,доведеться під'їхати до офісу компанії та написати заяву на отриманнякомпенсації. Головне — це повідомити страховика про необхідність допомоги абонарахування виплат точно в той термін, який прописаний у договорі. Якщо цьогоне зробити, СК може відмовити у компенсації.