Причини відмови у виплаті ОСЦПВ та дії страхувальника

09.05.2022
Причини відмови у виплаті ОСЦПВ та дії страхувальника

Будь-якийпрояв відмови – неприємний момент. Автострахування не є винятком. Купуючи полісОСЦПВ, автовласники сподіваються, що страховий випадок не настане. Якщо цестанеться, не варто зневірятися: страхова компанія покриє збитки, завдані здоров'ю та майну третіх осіб. Нервовий стрес танепередбачені витрати винуватцю ДТП забезпечені, якщо страховик відмовляєтьсявиплатити належне згідно із закономстрахове відшкодування. У яких випадках це може статися, як не опинитись уподібній ситуації?

Причини відмови виплат за полісами ОСЦПВ

Невиплатастрахового відшкодування може бути мотивованою та незаконною. У першому випадкустраховик відмовляє на законнихпідставах через порушення власником полісу умов договору, невірних дій післястрахової події. До таких ситуацій належать:

· надання спотворених відомостей про дорожньо-транспортнупригоду. Неправдива інформація у заяві, навмисне перебільшення розмірушкоди призводять до негативних матеріальних та юридичних наслідків;

· алкогольне чи наркотичне сп'яніння потерпілого у ДТП. Якщо був п'яний івинуватець, виноситься ухвала суду про взаємну провину, виплати не провадяться;

· помилки у полісі ОСЦПВ. При оформленні договору слід перевірятиправильність вказівки типу кузова транспортного засобу, державний номер, місцереєстрації, рік випуску. При виявленні помилок страхувальник повинен звернутисядо СК, щоб переоформити поліс. Якщо помилки розкриються при настанні страховоїподії, виплати можуть бути скасовані або зменшені;

· використання «автоцивілки» не за призначенням. Якщо страхувальник придбав стандартний поліс, але експлуатує транспорт зкомерційною метою, його відповідальністьне застрахована;

· невчасне оповіщення страховика про настання страхового випадку. Заявувинуватець ДТП має подати протягом трьох днів після події;

· керування автомобілем з простроченим полісом ОСЦПВ;

· умисне пошкодження майна, заподіяння шкоди внаслідок грубої необережності;

· втеча страхувальника з місця події;

· неможливість доказу факту настання страхової події через непроведенняпопередньої експертизи та оцінки збитків;

· наявність страховки від нещасного випадку на транспорті Збиткивідшкодовуються за полісом страхування від нещасного випадку.

Крім того, зазаподіяні збитки не виникає цивільно-правова відповідальність відповідно дозакону про «автоцивілку».

Описанівипадки можуть спричинити регресивні вимоги до страхувальника. Але їхнєотримання не означає, що доведеться покрити збитки з власних коштів. У деякихвипадках розмір регресивного відшкодування можна зменшити або оскаржити діїстраховика в судовому порядку.


Щоб невиявитися заручником перерахованих обставин, важливо вивчити всі умови договору«автоцивілки», виконати порядок дій у разі аварії.

Існуютьнеоб'єктивні відмови у виплати за договорами обов'язкового страхування. Вони пов'язані з шахрайством,відкликанням ліцензії, фінансовими проблемами, банкрутством СК. У випадкахбезпідставної затримки виплат з ОСЦПВ, навмисне зниження розміру компенсаціїстрахувальник має право захистити свої інтереси.

Заява про страхове відшкодування

Заява – бланквстановленої форми, у якому потрібно акуратно, без помилок заповнити усі поля.Приклади оформлення документа на відшкодування збитків за договорамистрахування є на офіційних сайтах страхових компаній та інших інтернет-ресурсах.Подавати заяву потрібно письмово уповноваженому співробітнику.

До ньогододаються права водія, паспорт, протокол, оформлений співробітниками ДПС,свідоцтво про власність на авто, фото-, відеоматеріали з місця ДПТ, показаннясвідків (за наявності).

Що робити, якщо страхова компанія не виконуєсвоїх зобов'язань?

Ви придбали ОСЦПВ,стався страховий випадок. Потерпіла та винна сторони виконали всі необхіднідії. Винуватець із дотриманням встановлених термінів подав заяву своємустраховику. Встановлено та погоджено розмір збитків, судове рішення надано дострахової компанії. З моменту подання заяви минуло три місяці. Виплат немає. Щоробити страхувальнику?

Існують такіінстанції для оскарження дій СК:

· письмова претензія страховику. Бувають випадки, коли відмова у виплатахвідбулася не через страхову компанію в цілому, а через непрофесійні, недбалідії конкретного співробітника. Скарга керівнику допоможе вирішити конфлікт;

· МТСБУ. До функцій Моторного бюро входить контроль роботи страхових компаній,учасників цієї організації, якість врегулювання страхових подій з обов'язковогоавтострахування. МТСБУ здійснює виплати страхувальникам, страховики якихвиявилися банкрутами;

· Національний банк України. З 2020 року він взяв на себе частину обов'язківНацкомфінпослуг, правомочний висунути претензії СК, які порушують правастрахувальників. Звернутися до відомства можна онлайн через форму для зверненьгромадян на офіційному сайті. До заяви прикріплюються скан-копії документів;

· суд. Для розгляду справи необхідно надати пакет всіх документів, переданийдо страхової компанії. У позові викладаються обставини справи, перелік вимог.

У суді заявникможе вимагати від СК не лише законну компенсацію за полісом, а й відшкодуванняморальної шкоди.

Суд –підсумкова інстанція, яка може захистити інтереси страхувальника. Але краще недоводити справу до витратного судового розгляду. Правильні дії страхувальниката ретельне вивчення договору дозволяють уникнути відмови у виплатах абодомогтися справедливого рішення на свою користь.

Останні публікації
про все