Виплати з «Автоцивілки»: що може стати причиною затримки?

Як повідомляється на сайті Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), середній термін врегулювання страхових подій по Автоцивілці (від моменту ДТП і до останньої виплати) за другий квартал 2016 року склав 154 дня.
СК «Арсенал Страхування» показує високі результати: мінімальний термін виплат – 4 дні, середній термін виплат в другому кварталі – 105 днів.
Чому ж можуть трапитися затримки у виплатах і які на те причини? Насправді, процедура оформлення ДТП не з легких, адже потребує багато документів і термінів на розгляд та прийняття рішень. І дуже часто, це не залежить ні від клієнта, ні від страховика. Наприклад, у випадках ДТП з постраждалими, порушується кримінальна справа, терміни розслідування і винесення остаточного рішення про винність учасників ДТП, згідно з Законом «Про ОСЦПВ», що становлять 90 днів, в реальному процесі перевищуються, а іноді такі рішення розтягуються на роки.
Також, на показники термінів врегулювання збитків впливають виплати, які компанія здійснює за запитами інших страхових компаній, що надходять в середньому через півроку після ДТП. Іноді трапляються такі рішення суду, про які в компанії дізнаються лише тоді, коли приходить виконавчий лист, таким чином, швидкість здійснення виплати також залежить від цього.
Насправді, компаніям, які не мають на меті швидке збагачення за рахунок надходження премій, а дорожать своєю репутацією та посідають високе місце в рейтингу інших страховиків, немає сенсу затягувати виплати з «ОСЦПВ», адже рано чи пізно, страхове відшкодування повинне бути відшкодованим. Але в кінцевому результаті, усі вищезгадані причини впливають на статистичні терміни виплат.
Існує кілька порад, що дозволять уникнути неприємностей із «затягуванням» виплат:
- По-перше, вирішальним критерієм є свідомий обдуманий вибір страхової компанії.
- Уважно читайте умови договору при оформленні, особливо частину про настання страхового випадку.
- Вчасно та правильно подавайте усі необхідні папери.
- При необхідності, дайте запит в компанію для отримання копій документів по справі, або уточніть терміни врегулювання Вашої справи.
І найголовніше правило – не будьте пасивними, адже Ви – головний рушій справи і маєте право знати всі подробиці та отримати відшкодування.