Обов’язкове страхування відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ)

Діючі умови страхового продукту
Архів документів (для договорів страхування, укладених в попередні періоди)
+

Об’єкт страхування

відповідальність за заподіяну шкоду життю, здоров'ю та/або майну потерпілого Страхувальником або іншою особою, відповідальність якої застрахована, внаслідок використання (експлуатації) наземного транспортного засобу, вказаного в договорі страхування (далі – Забезпечений ТЗ).

+

Страхові ризики

Страховим ризиком/ страховим випадком є дорожньо-транспортна пригода, що сталася за участю Забезпеченого ТЗ, внаслідок якої настає цивільно-правова відповідальність особи, відповідальність якої застрахована, за шкоду, заподіяну життю, здоров’ю, та/або майну Потерпілого.

+

Строк дії договору страхування

Мінімальний та максимальний строк дії договору страхування: від 15 днів до 1 (одного) року. Укладення договорів страхування на строк менший, ніж 1 (один) рік, але не менш як на 15 днів допускається виключно щодо транспортних засобів (далі—ТЗ): - незареєстрованих ТЗ - на час до їх реєстрації; - тимчасово зареєстрованих ТЗ - на час до їх постійної реєстрації; - ТЗ, зареєстрованих на території іноземних держав, - на час їх перебування на території України. - ТЗ , що проходять обов’язковий технічний контроль (далі—ОТК) – на строк, що не перевищує дату чергового проходження ОТК відповідно до вимог Закону України "Про дорожній рух".

+

Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності)

- за шкоду, заподіяну майну потерпілих – 160 000,00 (сто шістдесят тисяч) гривень на одного потерпілого; - за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих - 320 000,00 (триста двадцять тисяч) гривень на одного потерпілого. Якщо загальний розмір шкоди за одним страховим випадком перевищує п’ятикратну страхову сум, відшкодування кожному потерпілому пропорційно зменшується. Страхові суми (ліміти відповідальності) встановлюються для кожного забезпеченого ТЗ (для кожного об’єкту страхування). Страховим продуктом передбачені різні розміри страхової суми (ліміту відповідальності) для випадків відшкодування шкоди, заподіяної майну потерпілих, та для випадків відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю потерпілих.

+

Вид, мінімальний та максимальний розміри франшизи (за наявності)

Мінімальний розмір франшизи при відшкодуванні шкоди, заподіяної майну потерпілих, складає 0,00 грн. Максимальний розмір франшизи при відшкодуванні шкоди, заподіяної майну потерпілих, складає 2 (два) відсотка від страхової суми (ліміту відповідальності). Вид франшизи: безумовна (страхове відшкодування по кожному страховому випадку зменшується на розмір франшизи). Франшиза при відшкодуванні шкоди, заподіяної життю та/або здоров'ю потерпілих, не застосовується.

+

Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу

Розмір страхової премії визначається відповідно до Постанови НБУ№108 від 31.05.2022. Розмір страхової премії визначається шляхом добутку розміру базового страхового платежу та значень відповідних коригуючих коефіцієнтів, визначених законодавством. Мінімальний та максимальний розмір страхової премії (на один рік дії) становить від 59,49 грн. до 18 057,60 грн. Розмір страхового платежу за одним договором страхування зменшується на 50 відсотків, за умови, що Страхувальником є громадянин України - учасник війни, особа з інвалідністю II групи, особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесена до I або II категорії, пенсіонер, а забезпечений транспортний засіб має робочий об'єм двигуна до 2500 сантиметрів кубічних включно та належить цьому громадянину на праві власності. Зазначена пільга надається за умови особистого керування таким транспортним засобом особою, яка належить до визначених у цьому пункті категорій громадян України, без мети надання платних послуг з перевезення пасажирів або вантажу. Для заохочення безаварійної експлуатації транспортних засобів, при укладанні Договорів страхування більше ніж на півроку, Страховик має право застосовувати коригуючий коефіцієнт залежно від наявності чи відсутності страхових випадків з вини осіб, відповідальність яких застрахована, в період дії попередніх договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (бонус-малус), який розраховується Страховиком відповідно до ст. 8 Закону про ОСЦПВ.

+

Територія дії договору страхування

Україна

+

Період страхування:

Період страхування встановлюється відповідно до строку дії договору страхування. Для договорів страхування із строком дії 1 (один) рік може бути визначений період використання ТЗ, що не може становити менш як 6 (шість) календарних місяців.

+

Порядок вступу договору страхування в дію

Договір страхування набирає чинності: - договір страхування, укладений у паперовій формі, - з початку строку його дії, що зазначений у договорі страхування; - договір страхування, укладений в електронній формі, - з початку строку його дії, що зазначений у договорі страхування, але не раніше дати його реєстрації у єдиній централізованій базі даних щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

+

Обмеження страхування

- шкода, заподіяна забезпеченому ТЗ; - шкода, заподіяна життю та здоров'ю пасажирів, які знаходилися у забезпеченому ТЗ (які є застрахованими відповідно до законодавства України); - шкода, заподіяна майну, яке знаходилось в забезпеченому ТЗ; шкода, заподіяна водію забезпеченого ТЗ.

+

Винятки із страхових випадків та підстави для відмови у страховій виплаті

Ми не вішкодуємо: 1) якщо авто постраждало, але по закону цивільно-правової відповідальності не виникло; 2) шкоду автомобілю, майну в ньому, здоров’ю та життю водія, який винен у ДТП; 3) якщо авто брало участь в офіційних змаганнях; 4) шкоду, що виникла внаслідок дії іонізуючої радіації, ядерного палива, радіоактивного отруєння; 6) шкоду, пов'язану із втратою товарної вартості транспортного засобу; 7) пошкодження антикварних речей, виробів з коштовних металів, коштовного та напівкоштовного каміння, біжутерії, предметів релігійного культу, картин, рукописів, грошових знаків, цінних паперів, різного роду документів, філателістичних, нумізматичних та інших колекцій; 8) шкоду, заподіяну в результаті ДТП, якщо вона відбулася внаслідок масових заворушень і групових порушень громадського порядку, військових конфліктів, терористичних актів, стихійного лиха, вибуху боєприпасів, пожежі транспортного засобу, не пов'язаної з цією пригодою; Ми відмовимо у виплаті відшкодування, якщо: 1) страхувальник, водій чи потерпілий навмисно призвів до ДТП 2) потерпілий не виконав свої обов’язки, що визначені законодавством, через що неможливо встановити факт ДТП, причини та обставини її настання або розмір заподіяної шкоди; 4) потерпілий не подав заяву про страхове відшкодування впродовж 1 року, якщо шкода заподіяна майну потерпілого, і 3років, якщо шкода заподіяна здоров'ю або життю потерпілого.

+

Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, групою страхових ризиків та/або страхових випадків (за наявності), іншими складовими страхового продукту

Страхові суми (ліміти відповідальності) встановлюються для кожного забезпеченого ТЗ (для кожного об’єкту страхування). Страховим продуктом передбачені різні розміри страхової суми (ліміту відповідальності) для випадків відшкодування шкоди, заподіяної майну потерпілих, та для випадків відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю потерпілих.

+

Порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат

Порядок здійснення страхових виплат регулюється діючим законодавством. Для отримання страхової виплати потерпілий чи інші особи, які мають право на отримання відшкодування, протягом 30 днів з дня подання повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду подає страховику заяву про страхове відшкодування та документи, що визначені діючим законодавством. Страховик протягом 15 днів з дня узгодження розміру страхової виплати з особою, яка має право на отримання відшкодування, але не пізніше як через 90 днів з дня отримання заяви про страхове відшкодування зобов'язаний прийняти рішення про виплату або відмову у виплаті. У разі прийняття рішення про відмову у здійсненні страхової виплати страховик зобов’язаний повідомити у письмовій формі про прийняте рішення з обґрунтуванням підстави відмови. У разі настання страхового випадку Страховик у межах страхових сум, зазначених у страховому полісі, відшкодовує у встановленому Законом про ОСЦПВ порядку оцінену шкоду, заподіяну внаслідок дорожньо-транспортної пригоди життю, здоров’ю, майну третьої особи. Потерпілим - юридичним особам Страховик відшкодовує виключно шкоду, заподіяну майну. Відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров’ю потерпілого здійснюється відповідно до ст.ст. 23 - 27 Закону про ОСЦПВ. Шкодою, заподіяною життю та здоров’ю потерпілого внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, є: шкода, пов’язана з лікуванням потерпілого; шкода, пов’язана з тимчасовою втратою працездатності потерпілим; шкода, пов’язана із стійкою втратою працездатності потерпілим; моральна шкода, що полягає у фізичному болю та стражданнях, яких потерпілий - фізична особа зазнав у зв’язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я; шкода, пов’язана із смертю потерпілого. Відшкодування шкоди, заподіяної майну потерпілого здійснюється відповідно до ст.ст. 28 - 31 Закону про ОСЦПВ. Шкодою, заподіяною в результаті дорожньо-транспортної пригоди майну потерпілого, є шкода, пов'язана з: пошкодженням чи фізичним знищенням транспортного засобу; пошкодженням чи фізичним знищенням доріг, дорожніх споруд, технічних засобів регулювання руху; пошкодженням чи фізичним знищенням майна потерпілого; проведенням робіт, які необхідні для врятування потерпілих у результаті дорожньо-транспортної пригоди; пошкодженням транспортного засобу, використаного для доставки потерпілого до відповідного закладу охорони здоров'я, чи забрудненням салону цього транспортного засобу; евакуацією транспортних засобів з місця дорожньо-транспортної пригоди.

+

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, включаючи несвоєчасне повідомлення про настання страхового випадку без поважних причин та несвоєчасну сплату страхової премії або її наступної частини

Страховик після виплати страхового відшкодування має право подати регресний позов до страхувальника або водія забезпеченого транспортного засобу, який спричинив дорожньо-транспортну пригоду, якщо він не повідомив Страховика у строки і за умов, визначених договором страхування відповідно до підпункту 33.1.2 пункту 33.1 статті 33 Закону про ОСЦПВ. У разі якщо невиконання (неналежне виконання) особою, відповідальність якої застрахована, водієм забезпеченого транспортного засобу, обов'язку, передбаченого договором страхування відповідно до пункту 33-1.1 статті 33-1 Закону про ОСЦПВ, призвело до порушення строку здійснення страхового відшкодування, Страховик має право вимагати від такої особи компенсацію в розмірі 20 відсотків виплаченого страхового відшкодування.

+

Інформація про можливість придбати страховий продукт окремо, якщо такий продукт пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром, роботою або послугою, що не є страховою, як складова одного пакета або договору

Договір страхування не є додатковим до інших товарів, робіт або послуг, що не є страховими.

+

Умови отримання знижки на страховий продукт та акційні пропозиції страховика (за наявності), включаючи терміни їх дії

Знижки на страховий продукт не передбачені. Акційні пропозиції відсутні.

+

Порядок та умови надання послуг

До укладення договору страхування Страховик (страховий посередник) на підставі отриманої від клієнта інформації з’ясовує потреби та вимоги клієнта у страхуванні. З цією метою клієнту пропонується заповнити заяву на страхування за встановленою Страховиком формою. Якщо клієнту потрібна індивідуальна консультація, Страховик (страховий посередник) на запит клієнта надає таку індивідуальну консультацію. Така індивідуальна консультація надається безоплатно. Перед укладенням договору страхування Страховик (страховий посередник) забезпечує клієнта доступною та вичерпною інформацією про страховий продукт, про страховика та страхового посередника (якщо страховий продукт реалізується через страхового посередника). Договір страхування укладається в письмовій формі. Договір страхування може оформлюватись у паперовій формі або у формі електронного документа.

+

Вартість, ціна/тарифи, розмір плати (проценти, винагороди) по страховому продукту

За договором страхування Страхувальник сплачує страхову премію. Будь-які інші платежі, крім страхової премії (проценти, винагороди тощо), договором страхування не передбачені. Страхова премія розраховується на підставі інформації, що надається Страхувальником при укладенні договору страхування. Страхова премія розраховується в межах мінімального та максимального розміру страхової премії та/або страхового тарифу, що вказані вище для цього страхового продукту.

+

Загальна сума витрат, у тому числі зборів, платежів та інших витрат, які повинен сплатити споживач у зв’язку з отриманням фінансової послуги, включно з податками, а якщо конкретний розмір не може бути визначений - порядок визначення таких витрат

При укладенні договору страхування Страхувальник сплачує виключно страхову премію, передбачену договором страхування. Згідно з п.п. 165.1.27. п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: сума страхової виплати, страхового відшкодування або викупна сума, отримана платником податку за договором страхування від страховика-резидента, іншого ніж довгострокове страхування життя (у тому числі страхування довічних пенсій) та недержавне пенсійне забезпечення, у разі виконання таких умов: а) під час страхування життя або здоров'я платника податку у разі: - дожиття застрахованої особи до дати чи події, передбаченої договором страхування життя, чи досягнення віку, передбаченого таким договором; - викупна сума в частині, що не перевищує суму внесених страхових платежів за договором страхування життя, іншого, ніж довгострокове страхування життя; - в разі страхового випадку - факт заподіяння шкоди застрахованій особі повинен бути належним чином підтверджений. Якщо застрахована особа помирає, сума страхової виплати, яка належить вигодонабувачам або спадкоємцям, оподатковується за правилами та ставками, встановленими для оподаткування спадщини (вигодонабувач прирівнюється до спадкоємця); б) під час страхування майна сума страхового відшкодування не може перевищувати вартість застрахованого майна, визначену за звичайними цінами на дату укладення страхового договору, збільшену на суму сплачених страхових платежів (страхових внесків, страхових премій); в) під час страхування цивільної відповідальності сума страхового відшкодування не може перевищувати розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), яка визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати; У разі дотримання вищезазначених умов будь-які податки і збори за рахунок страхувальника в результаті отримання ним фінансової послуги сплаті не підлягають.

+

Наявність у споживача права відмови від договору, права розірвання, припинення договору, права дострокового виконання договору, а також порядок та наслідки реалізації таких прав

Дія договору страхування припиняється та договір страхування втрачає чинність за згодою сторін такого договору страхування, а також у разі:  закінчення строку дії договору страхування;  виконання Страховиком всіх зобов’язань перед Страхувальником;  несплати/несвоєчасної сплати чергової частини страхової премії;  ліквідації Страховика, ліквідації Страхувальника - юридичної особи або смерті Страхувальника - фізичної особи (крім випадків, передбачених Законом України «Про страхування»);  набрання законної сили рішенням суду про визнання договору страхування недійсним;  в інших випадках, передбачених законодавством України та договором страхування. - Про намір достроково припинити дію договору страхування будь-яка сторона повідомляє іншу сторону у письмовій (електронній) формі не пізніш як за 30 календарних днів до дати припинення дії договору страхування. - У разі дострокового припинення дії договору страхування за вимогою Страхувальника або Страховика через невиконання Страхувальником умов договору страхування, Страховик повертає сплачену страхову премію за період, що залишився до закінчення строку дії договору страхування, з вирахуванням витрат, пов’язаних безпосередньо з укладенням і виконанням цього договору страхування, та страхових виплат, що були здійснені за цим договором страхування. - У разі дострокового припинення дії договору страхування за вимогою Страховика або за ініціативою Страхувальника через порушення Страховиком умов договору страхування, Страхувальнику повертається повністю сплачена ним страхова премія. - Витрати, пов’язані безпосередньо з укладенням і виконанням договору страхування, вираховуються у розмірі, що відповідає частці таких витрат, зазначеній у договорі страхування. - Сплачену страхову премію (її частину) Страховик повертає протягом 10 робочих днів з дати припинення дії договору страхування на банківський рахунок Страхувальника або у інший спосіб за допомогою платіжних систем. - Якщо при достроковому припиненні дії договору страхування залишилися неврегульовані страхові випадки, Страховик повертає страхову премію (її частину) після врегулювання таких випадків. - Якщо Страхувальника включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні та/або інші санкції, то повернення страхової премії (її частини) відбувається після виключення Страхувальника з такого переліку. - Сплачена страхова премія не повертається у разі дострокового припинення дії договору страхування у зв’язку з виконанням Страховиком зобов’язань перед Страхувальником у повному обсязі.

+

Порядок внесення змін до договору страхування

Договором страхування не передбачається зміна його умов в односторонньому порядку. Внесення змін до договору страхування здійснюється за взаємною письмовою згодою Сторін. Зміни оформлюються шляхом укладання додаткових договорів/ додаткових угод до договору страхування. Сторона, яка вважає за необхідне змінити умови договору страхування, надсилає пропозицію про це іншій Стороні згідно з умовами договору страхування. Якщо Сторони не досягли згоди щодо зміни умов Договору страхування, він продовжує діяти на погоджених в ньому умовах або може бути достроково припинений Сторонами.

+

Можливість та порядок розгляду скарг та позасудового врегулювання спорів

ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ», при наданні страхових послуг Споживачам, дотримується всіх нормативно-правових актів у сфері захисту прав споживачів, є небайдужим до прав своїх Споживачів та зацікавлене у вирішенні поставлених споживачами питань. Також, ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» вважає за потрібне на кожному етапі розгляду звернень повідомляти Споживачів про їх права, та про те, що ПРАТ "СК "АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ" здійснює розгляд звернень (пропозицій, зауважень, заяв, скарг) клієнтів (юридичних та фізичних осіб) відповідно до норм чинного законодавства України та затвердженого в ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» Порядку взаємодії із Споживачами та роботи зі зверненнями (всі канали надходження). Клієнт має право особисто або через уповноважену на це іншу особу подавати (надсилати) до ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» звернення, що стосуються діяльності ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» та/або його працівників. Споживачі мають вільний доступ до інформації про страхові послуги, що розміщена на сайті ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» за посиланням: https://arsenal-ic.ua/, а також у місцях надання послуг. Будь-які питання що виникли у клієнта вирішуються: 1) У досудовому порядку шляхом усного або письмового звернення, яке надсилається на адресу електронної пошти: [email protected], надсилається або подається безпосередньо за адресою місцезнаходження: 03056, Україна, м. Київ, вул. Борщагівська, буд. 154, або надається за номером телефону 0-800-60-44-53. З метою захисту прав Страхувальника, як Споживача страхової послуги, для розгляду заяв, зауважень, пропозицій та скарг ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» створено відповідну компетентну комісію, що знаходиться за адресою: 03056 м. Київ , вул. Борщагівська, 154, тел. 0-800-60-44-53, [email protected]. Розгляд вищевказаних звернень, які повинні бути подані у письмовому вигляді, здійснюється у порядку та строки, передбачені Законами України «Про захист прав споживачів» та «Про звернення громадян». 2) Якщо Споживач не погоджується з рішенням, прийнятим за його зверненням/скаргою/претензією, він може оскаржити таке рішення шляхом звернення до Регулятора - через офіційне Інтернет- представництво Національного банку https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection. Адреса: 01601, Київ, вул. Інститутська, 9, тел. 0 800 505 240, адреса для листування: вул. Інститутська, 9, м. Київ-8, 01601, адреса для подання письмових звернень громадян: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ-8, 01601, Email: [email protected], сайт: https://bank.gov.ua/. 3) Також, в окремих спірних випадках, вирішення питання може відбуватись у судовому порядку. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. Усі спори, які виникають між Страхувальником та Страховиком, по укладеним договорам страхування, вирішуються шляхом переговорів, а у разі недосягнення згоди - у порядку, встановленому чинним законодавством України.

+

Наявність гарантійних фондів чи компенсаційних схем, що застосовуються відповідно до законодавства

У ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» наявний гарантійний фонд, компенсаційні схеми відсутні.