Сім ключів від семи замків: чому страховик може відмовити у виплаті по Автоцивілці

13.09.2016
Сім ключів від семи замків: чому страховик може відмовити у виплаті по Автоцивілці

Страхова компанія відмовила у виплаті? Чи завжди це правомірно? Які найпоширеніші випадки шахрайства з боку страховиків, що робити і як отримати своє страхове відшкодування? «Український страховий омбудсмен» дослідив ці питання і визначив сім найпоширеніших відмов у виплаті та рішень, як відстояти свої права.

1. Заява про страхове відшкодування – обов’язкова

Один із найпоширеніших випадків, коли страхова компанія може відмовити у виплаті – це відсутність заяви про страхове відшкодування. Клієнт повинен пам’ятати, що будь-яка подія має бути документально/письмово підтверджена. Відповідно до ст. 35.1 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» відповідна заява має бути подана страховику протягом 30 днів з дня подання повідомлення про ДТП. Багато страховиків приймають відповідну заяву після визнання винної особи судовими органами. Однак, це невірно, і, в багатьох випадках, є інструментом для штучного затягування виплати, оскільки саме після подання вказаної заяви розпочинається строк, визначений Законом для прийняття рішення щодо виплати страхового відшкодування.

Зразок заяви можна отримати безпосередньо від свого страховика, в іншому разі – на сайті українського страхового омбудсмена.

2. Неправильні відомості про ДТП

Після ДТП страховик може провести власну трасологічну експертизу і на її підставі намагатися відмовити у виплаті. Але, якщо ДТП правильно оформлене за участю працівників поліції, є всі необхідні документи і винесене судове рішення – то подібна експертиза не має вирішального значення. У такому випадку клієнт має право вимагати письмового обґрунтування відмови і оскарження рішення.

3. Стан алкогольного сп’яніння

Не всі знають, що згідно з законодавством, «стан алкогольного сп’яніння» – це не підстава для уникнення виплати відшкодування страховиком. Але! Згідно Закону страхова компанія має право потім вимагати відшкодування від винуватця ДТП, який був у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння в порядку регресу.

4. Відмова в доплаті ПДВ

Часто страховики відмовляються в доплаті ПДВ клієнту, мотивуючи це тим, що при ремонті автомобіля ПДВ не сплачувався, тому і не має підстав його доплати потерпілому. Це не так. Пам’ятайте, що доплата ПДВ можлива за умови отримання страховиком підтвердження факту оплати проведеного відновлювального ремонт. І Законом не зазначено, що при цьому ремонтна організація має бути саме платником ПДВ. Тому, якщо страховик відмовив у вам у цій виплаті, ви маєте право оскаржити таку відмову.

5. Помилки в Європротоколі

Страховик не має права відмовити у виплаті на підставі помилки в оформленні Європротоколу, якщо такі помилки або виправлення не призвели до неможливості страховика встановити факт ДТП, причини і обставини її настання або розмір заподіяної шкоди. Це передбачено законом. Якщо трапляється така ситуація, то клієнту потрібно перш за все запропонувати спільну зустріч за участю страховика, винуватця ДТП, потерпілого і надати всі необхідні відомості про ДТП: причини і обставини.

 

6. Зменшення розміру виплати

Іноді, страхова компанія зменшує суму відшкодування, підтверджуючи це власними розрахунками, але без відповідної експертизи та узгодження всіх нюансів з потерпілими – це неправомірно. Законом встановлено, що виплата страхового відшкодування без проведення відповідної експертизи може бути здійснене лише у випадку, коли сторони (страховик та потерпілі) досягли згоди щодо розміру страхового відшкодування. Клієнт повинен бути ознайомлений з усіма нюансами справи і документами, володіти інформацією щодо врегулювання.

7. Зменшення розміру виплати з урахуванням зносу автомобіля

Потерпілі не завжди поінформовані про те, як проводиться розрахунок відшкодувань, тому трапляється, що деякі компанії сміливо користуються цим. Так дійсно, страховик згідно із Законом відшкодовує потерпілому збиток із пошкодженням його ТЗ з урахуванням зносу. Однак, далеко не завжди цей знос присутній на автомобілі. Наявність або відсутність підстав для нарахування фізичного зносу регламентується «Методикою товарознавчої експертизи та оцінки транспортних засобів», де чітко передбачено випадки, коли нараховується фізичний знос на ТЗ.

СК «Арсенал Страхування» радить автолюбителям знати і вміти захищати свої права, співпрацювати лише з чесними та відповідальними страховими компаніями.

- Костянтин Палазов, директор департаменту врегулювання збитків регіональної мережі СК «Арсенал Страхування»

Останні публікації
про все