Що робити, якщо страхова компанія затягує з виплатами по ДТП

5 хв. 24 березня 2021
Що робити, якщо страхова компанія затягує з виплатами по ДТП

На жаль, дорожньо-транспортні пригоди – це не рідкість в нашій країні. Особливо часто вони відбуваються у великих містах, і страхові компанії не завжди швидко справляються з великою кількістю заяв про виплати на ремонт пошкоджених авто або на відновлення здоров'я постраждалих водіїв. Повернення грошей може затягуватися на декілька тижнів або навіть місяців. Про те, як діяти при аварії, щоб максимально скоротити терміни призначення компенсації, розповімо в нашій публікації.

Що робити, якщо сталася ДТП

Щоб швидше отримати виплати після аварії, потрібно постаратися все зробити максимально точно і послідовно під час оформлення первинних документів. На практиці трапляється кілька варіантів того, як можна вчинити після ДТП. Для того щоб вибрати підходящий, потрібно заспокоїтися і оцінити масштаб завданих збитків.

Коли автівки не надто постраждали під час зіткнення, водії можуть домовитися між собою і мирно роз'їхатися. На це можна піти, якщо завдано невелику шкоду і передбачувана сума компенсації буде менше розміру франшизи, зазначеної у страховому договорі. У такому випадку все одно доведеться оплачувати ремонт самостійно. Усні домовленості можна закріпити розписками – відмовами від претензій один до одного.

Наступний варіант – коли розмір очікуваного відшкодування не перевищує 50 тис. грн. Прискорити процес в такому разі може оформлення європротоколу без виклику поліції. При цьому водії звільняються від штрафів за порушення правил дорожнього руху. Оформити даний документ нескладно. Це можна зробити в електронній формі на сайті Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ). Для цього є ще одна умова – у обох сторін поліси ОСЦПВ оформлені онлайн.

В інших випадках при аварії потрібно обов'язково викликати поліцію і діяти наступним чином:

  • увімкнути аварійну сигналізацію і виставити знак аварійної зупинки, щоб позначити себе на трасі і не спричинити нових зіткнень;
  • якщо є постраждалі люди, по можливості надати їм першу медичну допомогу і викликати швидку;
  • якомога швидше зв'язатися з поліцією і викликати патруль на місце події;
  • подзвонити в службу інформаційної підтримки своєї страхової компанії і проконсультуватися про правильність своїх дій і при необхідності їх скорегувати;
  • до приїзду представників правоохоронних органів нікому з учасників аварії не рухатися з місця, не переміщати відлетіли деталі і т. д .;
  • сфотографувати з усіх можливих ракурсів місце ДТП, свій автомобіль, пошкоджені ділянки. На одному зі знімків повинні бути чітко видно номерні знаки;
  • пошукати свідків ДТП, які зможуть дати свідчення. Особливо це актуально, якщо аварія сталася при проїзді перехрестя зі світлофором. У таких випадках інформація, отримана від сторонніх осіб, вважається найбільш об'єктивною і підтверджує правоту тієї чи іншої сторони. В якості свідків можуть виступити пішоходи-очевидці, пасажири, водії сусідніх машин. Потрібно не забути записати контактні дані цих громадян, щоб представники страхової компанії могли з ними зв'язатися і уточнити деталі.

По приїзду співробітники поліції зроблять необхідні заміри, складуть схему ДТП, запишуть свідчення водіїв і свідків, оформлять протокол. Це буде в перспективі основним документом для призначення виплат, тому необхідно уважно перечитати всі його пункти, і якщо є ті, з якими хтось не згоден, то в графі пояснень необхідно викласти свою позицію.

Що робити після ДТП, щоб отримати виплати відразу

Щоб гарантовано отримати компенсацію за збитки в результаті ДТП, потрібно юридично точно діяти під час його оформлення і знати, куди звертатися за виплатами.

Якщо у водія є поліс КАСКО, то варто викликати представника своєї компанії на місце аварії. Він огляне пошкоджений автомобіль і зробить все можливе, щоб клієнт швидко отримав компенсацію. Великі компанії гарантують виплати за договором добровільного автострахування протягом 7 днів після ДТП.

Щоб швидше отримати страховку за полісом ОСЦПВ, варто прислухатися до порад фахівців і зробити наступне:

  • відразу після події зателефонувати до цілодобової служби інформаційної підтримки компанії і уточнити план своїх подальших дій;
  • коли буде готовий протокол про обставини ДТП з підписами всіх його учасників, співробітників поліції і свідків, звернутися з письмовою заявою до страхової компанії. Для цього виділяється 3 дні. Якщо у СК підписано угоду про пряме врегулювання з іншими організаціями, то всі виплати потерпілий отримуватиме за місцем звернення;
  • для компенсації послуг евакуатора (при необхідності) зберегти чеки і згодом теж надати квитанцію страховику для оплати.

Після цього представники СК перевіряють всі документи і приймають рішення про призначення виплат.

Для швидкого розрахунку водієві варто погодитися, якщо представник страхової самостійно захоче оглянути пошкоджений автомобіль і оцінити ступінь нанесення збитку. У спірних ситуаціях можуть вдатися до незалежної експертизи.

У деяких випадках страхові компанії можуть попросити надати розширену довідку про ДТП від правоохоронних органів. Крім докладної інформації про аварію і всіх її учасників, в ній підтверджується, що людина, що знаходилася за кермом авто, була тверезою та адекватною. Для отримання цього документа доведеться пройти медичний огляд. Але це варто зробити, оскільки його відсутність може стати причиною відмови у страхових виплатах.

Якщо все-таки відмова від СК була отримана або компанія затягує з виплатами, водій має право звернутися зі скаргою до регулятора страхового ринку – НБУ і в МТСБУ.

Вам може бути цікаво:

Останні новини та статті