Все про страхування багажу під час перельоту

5 хв. 10 квітня 2020
Все про страхування багажу під час перельоту

Всім, хто хоч раз втрачав речі під час перельоту, отримував їх з ушкодженнями, буде корисно дізнатися, що в багатьох компаніях існує послуга страхування багажу. Скориставшись такою пропозицією, пасажир може бути впевнений, що він отримає компенсацію, якщо щось станеться з його майном. У нашому матеріалі пропонуємо поради для мандрівників, розповідаємо, коли настає страховий випадок, що робити, якщо речі втрачені.

Чи потрібно страхувати багаж

Багато хто переконаний, що страховка на багаж - це не обов'язково, вона не потрібна. До того ж авіаперевізник відповідає за збереження речей, компенсує якусь суму. На практиці розмір такого відшкодування збитку дуже малий, визначається не заявленої цінністю, а вагою.

Відповідно до Варшавського договору, укладеного між країнами, при втраті або пошкодженні багажу авіакомпанія виплатить до 20 доларів за один кілограм загальної ваги. Таким чином, за загублену стандартну валізу в 20 кг власник отримає близько 400 доларів. За Монреальською конвенцією, розмір такої виплати може бути не більше 1,5 тис. доларів. Якщо серед втрачених речей знаходився, наприклад, ноутбук і хороший фотоапарат, то вартість не буде компенсована повністю.

Безсумнівно, можна скористатися порадою залишити цінні речі в ручній поклажі, але на неї страховка авіаперевізника не поширюється.

Забезпечити надійний матеріальний захист багажу під час авіаперельоту може тільки страховий поліс, придбаний перед подорожжю.

 

Від чого захищає страхування

Якщо пасажир наважується на оформлення страховки багажу, то перед підписанням договору йому бажано ознайомитися з умовами. У різних програмах компенсація збитку може відрізнятися.

Стандартні умови страхування багажу захистять від таких небезпек:

  • повна втрата. У такому випадку передбачається максимальний розмір компенсації;
  • часткова втрата. Настає, коли загублена частина майна, наприклад, одна валіза з двох зданих;
  • пошкодження під час переїзду або зберігання;
  • затримка видачі в аеропорту.

Є розширені програми, за якими захищається майно мандрівника під час всієї поїздки. Вони припускають, що страховими випадками є:

  • одне з стихійних лих (в т. ч. буря, повінь, ураган та інші природні катаклізми);
  • пожежа, вибух або теракт;
  • крадіжка, в тому числі і з автомобіля на стоянці, з готелю і ін .;
  • ДТП, що сталося з власником;
  • пошкодження багажу третіми особами.

Потерпілий мандрівник може розраховувати на такий порядок. Якщо подія трапилася під час авіаперельоту, то спочатку він отримає компенсацію від перевізника. Потім на підставі оціночної вартості речей, зазначеної в договорі, йому виплатить належну суму страхова компанія. Віднімуть тільки розмір франшизи, якщо вона не була нульовою.

На повернення грошей за втрачене або пошкоджене майно пасажир може не розраховувати, якщо він перебував під впливом алкоголю або наркотичних речовин. Іншими причинами відмови бувають такі випадки:

  • є свідчення того, що власник майна навмисне його пошкодив з метою вимагати страхові виплати;
  • клієнт несвоєчасно повідомив компанію, що стався інцидент. Терміни такого повідомлення вказуються в договорі;
  • рішення державних органів (поліція, митниця та ін.).

Про це клієнта попереджають перед укладенням страхового договору.

Дії при настанні страхового випадку

Щоб правильно оформити факт втрати або пошкодження багажу, своєчасно отримати виплати, бажано заздалегідь ознайомитися з порядком дій у непередбачених ситуаціях. Це важливо, оскільки, як правило, накладається пережитий стресовий стан, людина може щось забути, залишитися ні з чим.

Договір страхування майна під час перельотів набирає сили з дати передачі багажу авіакомпанії. Важливо, щоб дата на авіаквитку була пізнішою дати підписання документа в страховій компанії.

Якщо випадок настав (тобто ви прилетіли, але на стрічці не виявили свій багаж, побачили, що валіза розкрита, пошкоджена), то необхідно йти за такою інструкцією:

  • покликати представників служб аеропорту, підійти з ними до спеціальної стійки для фіксації факту пошкодження або втрати майна, складання акта;
  • бути готовим надати реєстраційний номер, документ, що підтверджує особу, квиток і ін .;
  • зв'язатися з представниками своєї страхової компанії по телефону, зазначеному в договорі, і діяти відповідно до їхніх рекомендацій;
  • скласти максимально детальний перелік втрачених або пошкоджених речей із зазначенням приблизної вартості, підготувати заяву.

Важливо пам'ятати, що, за правилами більшості компаній, акт про те, що трапилося, необхідно написати відразу (максимальний термін - 24 години). На подачу заяви в страхову компанію дається місяць після повернення з подорожі.

Радимо прислухатися до наших порад, тоді ви точно будете знати, що робити в непередбачених ситуаціях, отримаєте компенсацію при настанні страхового випадку. Але все-таки бажаємо, щоб нічого поганого не сталося, тому що ніякі грошові виплати не повернуть витрачені нерви і здоров'я.

 

Вам може бути цікаво:

Останні новини та статті