Що таке страховий випадок? Що робити, коли він настав

5 хв. 26 березня 2021
Що таке страховий випадок? Що робити, коли він настав

Захистити свій фінансовий стан в критичних ситуаціях можна за допомогою системи страхування. Вона базується на договірних відносинах між клієнтом і компанією. Спочатку споживач оформляє документи, купує страховий поліс. У ньому має бути вказаний вид страхування, перераховані страхові випадки, визначені розміри і механізм компенсації. При настанні форс-мажору компанія зобов'язується зробити відповідні виплати. Ця система є взаємовигідною для обох сторін. Про те, як вести себе при настанні страхової ситуації, піде мова в нашому матеріалі.

Що таке страховий випадок

Саме так називається подія, яка відбулася і входить до переліку критичних ситуацій, перерахованих в страховому договорі. Згідно із законом про страхування, компанія зобов'язана відшкодувати збиток, отриманий страхувальником.

Серед випадків можуть бути:

  • пожежі, повені, затоплення, крадіжки – при страхуванні житла, автомобіля (КАСКО);
  • хвороби, отримані травми – якщо оформлений договір медичного страхування, який захищає життя і здоров'я;
  • аварії на дорогах. На підставі поліса обов'язкового автострахування ОСЦПВ потерпілий водій отримає компенсацію від страховика винуватця події;
  • неординарні події в подорожах за кордоном. Від них захищають туристичні страховки.

У всіх цих ситуаціях людині потрібно якомога швидше зв'язатися з представниками своєї страхової компанії, повідомити про проблему, проконсультуватися про наступні дії. Терміни передачі такої інформації вказані в договорі. Вони коливаються від 3 до 30 днів. Рішення про нарахування коштів буде прийнято після отримання повного пакета документів.

Що робити, якщо стався страховий випадок

У критичній ситуації кожен може розгубитися, але все-таки варто взяти себе в руки і постаратися зателефонувати на «Гарячу лінію» компанії відразу ж. В надійних організаціях інформаційна підтримка здійснюється цілодобово.

Там дадуть відповідь на питання, чи є подія страховим випадком, при необхідності викличуть швидку медичну допомогу, відправлять на місце аварії свого представника.

Якщо страхувальник знаходиться за кордоном, зв'яжуться з організацією-партнером, яка надасть туристу підтримку.

При пошкодженні майна будинку або в квартирі потрібно постаратися зменшити наслідки. Наприклад, під час пожежі, вибуху газу викликають відповідні служби, при прориві труби – аварійку з експлуатаційної компанії.

Коли трапляється ДТП, його учасникам варто оцінити приблизний збиток. Якщо він не перевищує 50 тисяч для кожної зі сторін, а громадяни мають електронні поліси ОСЦПВ, то вони можуть оформити європротокол онлайн на сайті МТСБУ. При найменшій незгоді однієї зі сторін всі папери слід заповнювати в присутності поліцейських.

Обов'язковими документами для нарахування виплат є детальні фотографії з місця події. До приїзду служб (поліції, лікарів, представників обслуговуючих компаній, якщо щось трапилося з квартирою) необхідно сфотографувати пошкоджене майно з різних ракурсів. Для автомобіля важливо, щоб хоча б на одній з фотографій були чітко видні номерні знаки.

Крім цього, потрібно не забути уточнити в службі підтримки, в які терміни і в якій формі слід подати заяву про компенсацію збитку. Попросіть надати список документів, необхідних для нарахування коштів.

Документи для звернення в страхову компанію

У переліку паперів для нарахування компенсації при настанні страхового випадку, можна виділити три найголовніші:

  • заява про те, що трапилося, складена за певним зразком (іноді заповнюється на бланку);
  • документи, що підтверджують особу яка звернулася. Це паспорт, ідентифікаційний код, посвідчення водія (при подіях на дорозі);
  • копія страхового договору (на бланку або в електронному вигляді).

Крім того, знадобляться папери, що підтверджують факт настання події, витрати клієнта. Для різних видів страхування це можуть бути:

  • для медичного або туристичного – висновки лікарів, виписані рецепти, квитанції про оплату лікування в клініці, чеки, що підтверджують покупку ліків і тощо;
  • для автомобільного (ОСЦПВ) – європротокол, складений самостійно (обмежуються суми виплат), підписаний двома сторонами, фотографії з місця події. Якщо була викликана поліція, то довідка, протокол про адміністративне правопорушення і тощо;
  • для житла – довідка з компетентних органів (ЖЕК, аварійні служби) про те, що трапилося. Можуть знадобитися документи, що підтверджують право власності;
  • для КАСКО. Якщо машина перебуває в угоні, то необхідно представити документ про реєстрацію скоєного злочину в правоохоронних органах. Якщо машина пошкоджена, то потрібно принести висновок з сервісного центру про поломку і вартість відшкодування збитку.

У страхових компаніях можуть попросити і додаткові папери. Найчастіше потрібно підтвердити розмір завданих збитків. Це можуть бути рахунки, кошториси виконаних ремонтних робіт, різного роду акти. Зберегти потрібно квитанції про транспортування авто на СТО, про евакуацію з місця ДТП, рахунки на таксі до медичного закладу (якщо добиралися своїм ходом). Це все уточнюють за телефонами «Гарячої лінії».

Важливо подати всі ці папери в зазначені в договорі терміни. У деяких ситуаціях страхові компанії дозволяють оформити заяву онлайн, а документи відправити одним із способів електронного зв'язку – на e-mail або факс. Але про це теж необхідно проконсультуватися в конкретній ситуації.

Коли страховий випадок вважається таким, що настав

В кожному страховому договорі чітко прописані ризики – ситуації, які вважаються страховими випадками. Наприклад, для договору КАСКО серед ризиків можуть бути:

  • дорожньо-транспортні пригоди;
  • пожежі;
  • ушкодження, отримані в результаті падіння будь-якого предмета (актуально під час ураганів, стихійних лих, землетрусів);
  • протиправні дії третіх осіб;
  • угон;
  • дії тварин тощо.

Всі пошкодження автомобіля, причиною яких є названий ризик, будуть вважатися страховими випадками.

Вони вважаються такими, що настали практично у всіх нестандартних ситуаціях. При виникненні необхідно звернутися в компанію і просити про відшкодування збитків. Фахівці радять всі нюанси уточнювати не після події, а під час укладення договору. Для цього в кожній організації працюють консультанти, які готові відповісти на всі запитання.

Вам може бути цікаво:

Останні новини та статті