Чому можуть відмовити по туристичній страховці

6 хв. 30 листопада 2020
Чому можуть відмовити по туристичній страховці

Багато туристів розглядають страховий поліс мандрівника як пропуск за кордон. З введенням безвізового режиму для України правила перетину спростилися, але прикордонники все одно можуть зажадати цей документ. Стандартна страховка туриста дозволяє отримати екстрену медичну стоматологічну допомогу, стаціонарне лікування, забезпечення медикаментами, покриття витрат на посмертну репатріацію в сумі ліміту відшкодування.

У договорах страхові компанії застосовують обмеження, тобто описують ситуації, коли страховий випадок відбувається за певних обставин, через які йде відмова у виплаті. При укладанні договору потрібно уважно вивчити виключення, щоб знати правила поведінки або придбати поліс з розширеними можливостями. Розглянемо найбільш часті обмеження.

Активна відпустка

Збираючись на відпочинок, туристи не завжди уявляють собі обсяг і характер розваг, вважають поїздку буденною. На курорті люди, не замислюючись про можливі ризики, літають на дельтапланах, скачуть на конях, здійснюють сходження на гірські вершини, катаються на лижах, сплавляються по річках, займаються яхтингом. Багато страховиків не відносять травми, отримані в ході таких заходів, до страхових подій, відмовляють у виплатах.

Вивчаючи договір, потрібно усвідомити, які види відпочинку відносяться до активних, екстремальних. Деякі компанії включають в дану категорію навіть велопрогулянки, рибалку, походи в аквапарки. Щоб убезпечити себе від ризику невиплати відшкодування, потрібно заздалегідь включити опцію «Активний або екстремальний відпочинок» в угоду. Ціна поліса буде трохи вище базової.

Загострення хронічних захворювань

До поширених хронічних хвороб відносяться захворювання серцево-судинної системи, цукровий діабет, злоякісні і доброякісні пухлини. Вони носять постійний характер, вимагають лікарського спостереження, загрожують ускладненнями. Страхові компанії відносять до цієї категорії захворювання, які на момент укладення договору вимагали лікування, але воно не було проведено.

Витрати на загострення системних захворювань покриваються тільки у випадках загрози життю страхувальника. Допомога полягає в купіруванні нападу. Подальше лікування турист продовжує за свій рахунок на батьківщині.

В інтересах страхувальника повідомити про наявність хронічних патологій представнику СК при покупці поліса. Більшість компаній не визнає страховими події, пов'язані з венеричними, онкологічними, психічними захворюваннями. Страховики відмовляються відшкодовувати витрати, пов'язані з наслідками сонячних опіків і укусів комах. При поїздках в дуже спекотні або екзотичні країни відповідні опції включаються в поліс.

Алкогольне сп'яніння

Абсолютна більшість страховиків не оплачує інциденти, які сталися в стані алкогольного сп'яніння або під дією наркотичних препаратів. Статистика говорить про 40% від загального числа відмов з цього приводу. Підставами є докази прийому алкоголю. Серед них:

  • довідка з медустанови про наявність алкоголю в крові страхувальника в момент настання страхової події;
  • позитивна відповідь власника поліса на питання «Чи приймали ви спиртні напої?» в телефонній розмові з представником СК. Зазвичай всі розмови записуються;
  • свідоцтва суб'єктивних ознак алкогольного сп'яніння.

Винятком (в окремих випадках) може бути отруєння туриста неякісними спиртними напоями, придбаними в країні перебування.

Невірні дії при страховому випадку

При настанні страхової події турист повинен діяти за певним алгоритмом. Порушення порядку може стати причиною відмови у виплаті компенсації. Стандартна схема поведінки:

  • дзвінок в компанію-асистанс за номером телефону, вказаним у полісі;
  • повідомлення контактних даних, номера страховки, телефону для зворотного зв'язку, даних про місцезнаходження, суть інциденту і необхідної допомоги;
  • дії за інструкціями представника асистансу.

Винятки становлять випадки, що вимагають екстреної допомоги. Тоді перший дзвінок повинен бути зроблений в службу невідкладної допомоги, другий - асистуючому агенту. Всі документи, що підтверджують факт настання страхового випадку, квитанції про оплату рахунків, медикаментів потрібно зберігати.

Типова помилка туристів, яка тягне за собою відмову у виплатах, - самостійне звернення в першу-ліпшу амбулаторію чи лікарню.

Протизаконні дії застрахованої особи

Не визнаються страховими випадками керування автомобілем без водійського посвідчення, передача керування транспортним засобом особі без водійських прав, нещасні випадки, які сталися через участь в цивільних виступах, страйках. Страховий захист не поширюється на період збройних зіткнень, військових або прирівняних до них дій. Не є страховими подіями ядерний вибух, радіоактивне зараження, терористичний акт.

Страхування підвищених ризиків робить відпочинок більш безпечним і різноманітним, дає додатковий захист і спокій. Уважне вивчення договору допоможе уникнути конфліктних ситуацій.

Вам може бути цікаво:

Останні новини та статті