Причини відмови у виплаті ОСЦПВ та дії страхувальника

5 хв. 09 травня 2022
Причини відмови у виплаті ОСЦПВ та дії страхувальника

Будь-який прояв відмови – неприємний момент. Автострахування не є винятком. Купуючи поліс ОСЦПВ, автовласники сподіваються, що страховий випадок не настане. Якщо це станеться, не варто зневірятися: страхова компанія покриє збитки, завдані здоров'ю та майну третіх осіб. Нервовий стрес та непередбачені витрати винуватцю ДТП забезпечені, якщо страховик відмовляється виплатити належне згідно із законом страхове відшкодування. У яких випадках це може статися, як не опинитись у подібній ситуації?

Причини відмови виплат за полісами ОСЦПВ

Невиплата страхового відшкодування може бути мотивованою та незаконною. У першому випадку страховик відмовляє на законних підставах через порушення власником полісу умов договору, невірних дій після страхової події. До таких ситуацій належать:

· надання спотворених відомостей про дорожньо-транспортну пригоду. Неправдива інформація у заяві, навмисне перебільшення розміру шкоди призводять до негативних матеріальних та юридичних наслідків;

· алкогольне чи наркотичне сп'яніння потерпілого у ДТП. Якщо був п'яний і винуватець, виноситься ухвала суду про взаємну провину, виплати не провадяться;

· помилки у полісі ОСЦПВ. При оформленні договору слід перевіряти правильність вказівки типу кузова транспортного засобу, державний номер, місце реєстрації, рік випуску. При виявленні помилок страхувальник повинен звернутися до СК, щоб переоформити поліс. Якщо помилки розкриються при настанні страхової події, виплати можуть бути скасовані або зменшені;

· використання «автоцивілки» не за призначенням. Якщо страхувальник придбав стандартний поліс, але експлуатує транспорт з комерційною метою, його відповідальність не застрахована;

· невчасне оповіщення страховика про настання страхового випадку. Заяву винуватець ДТП має подати протягом трьох днів після події;

· керування автомобілем з простроченим полісом ОСЦПВ;

· умисне пошкодження майна, заподіяння шкоди внаслідок грубої необережності;

· втеча страхувальника з місця події;

· неможливість доказу факту настання страхової події через непроведення попередньої експертизи та оцінки збитків;

· наявність страховки від нещасного випадку на транспорті Збитки відшкодовуються за полісом страхування від нещасного випадку.

Крім того, за заподіяні збитки не виникає цивільно-правова відповідальність відповідно до закону про «автоцивілку».

Описані випадки можуть спричинити регресивні вимоги до страхувальника. Але їхнє отримання не означає, що доведеться покрити збитки з власних коштів. У деяких випадках розмір регресивного відшкодування можна зменшити або оскаржити дії страховика в судовому порядку.


Щоб не виявитися заручником перерахованих обставин, важливо вивчити всі умови договору «автоцивілки», виконати порядок дій у разі аварії.

Існують необ'єктивні відмови у виплати за договорами обов'язкового страхування. Вони пов'язані з шахрайством, відкликанням ліцензії, фінансовими проблемами, банкрутством СК. У випадках безпідставної затримки виплат з ОСЦПВ, навмисне зниження розміру компенсації страхувальник має право захистити свої інтереси.

Заява про страхове відшкодування

Заява – бланк встановленої форми, у якому потрібно акуратно, без помилок заповнити усі поля. Приклади оформлення документа на відшкодування збитків за договорами страхування є на офіційних сайтах страхових компаній та інших інтернет-ресурсах. Подавати заяву потрібно письмово уповноваженому співробітнику.

До нього додаються права водія, паспорт, протокол, оформлений співробітниками ДПС, свідоцтво про власність на авто, фото-, відеоматеріали з місця ДПТ, показання свідків (за наявності).

Що робити, якщо страхова компанія не виконує своїх зобов'язань?

Ви придбали ОСЦПВ, стався страховий випадок. Потерпіла та винна сторони виконали всі необхідні дії. Винуватець із дотриманням встановлених термінів подав заяву своєму страховику. Встановлено та погоджено розмір збитків, судове рішення надано до страхової компанії. З моменту подання заяви минуло три місяці. Виплат немає. Що робити страхувальнику?

Існують такі інстанції для оскарження дій СК:

· письмова претензія страховику. Бувають випадки, коли відмова у виплатах відбулася не через страхову компанію в цілому, а через непрофесійні, недбалі дії конкретного співробітника. Скарга керівнику допоможе вирішити конфлікт;

· МТСБУ. До функцій Моторного бюро входить контроль роботи страхових компаній, учасників цієї організації, якість врегулювання страхових подій з обов'язкового автострахування. МТСБУ здійснює виплати страхувальникам, страховики яких виявилися банкрутами;

· Національний банк України. З 2020 року він взяв на себе частину обов'язків Нацкомфінпослуг, правомочний висунути претензії СК, які порушують права страхувальників. Звернутися до відомства можна онлайн через форму для звернень громадян на офіційному сайті. До заяви прикріплюються скан-копії документів;

· суд. Для розгляду справи необхідно надати пакет всіх документів, переданий до страхової компанії. У позові викладаються обставини справи, перелік вимог.

У суді заявник може вимагати від СК не лише законну компенсацію за полісом, а й відшкодування моральної шкоди.

Суд – підсумкова інстанція, яка може захистити інтереси страхувальника. Але краще не доводити справу до витратного судового розгляду. Правильні дії страхувальника та ретельне вивчення договору дозволяють уникнути відмови у виплатах або домогтися справедливого рішення на свою користь.

Останні новини та статті