Факти про ОСЦПВ, про які ви не знали

5 хв. 13 травня 2022
Факти про ОСЦПВ, про які ви не знали

Багатьом автолюбителям може здатися, що вони знають про обов'язкове страхування цивільної відповідальності перед третіми особами (ОСЦПВ) практично все. Але існують деякі особливості оформлення та користування автоцивілкою, які відомі далеко не кожному. Про це йтиметься у нашій публікації.

Ліміти зі страхування

Наявність полісу ОСЦПВ передбачає виплати на ремонт пошкодженої техніки та відновлення здоров'я потерпілого водія та пасажирів. Максимальні розміри обмежені законодавством України. Це 130 тис. грн. на відновлення матеріальних збитків та 260 тис. грн. на лікування постраждалих. Уряд обіцяє збільшити ліміти зі страхування транспортних засобів, але поки що остаточного рішення з цього приводу не ухвалено.

Враховуючи вартість сучасних автомобілів, яка сягає кількох десятків мільйонів гривень, стає зрозумілим, чому таких сум може не вистачити. Тоді водієві, винному у ДТП, доведеться доплачувати зі своєї кишені. Щоправда, є вихід – добровільне страхування (ДЦВ). З його допомогою розмір компенсації потерпілим можна збільшити до 1 млн. грн. Таку страховку вдасться оформити в тій же компанії, де купувався поліс ОСЦПВ.


За що можуть повернути гроші по ОСЦПВ

Оформляючи договір в онлайн-режимі, дуже важливо вказувати правильну інформацію про транспортний засіб та дані про власника. Якщо неправдива інформація буде виявлена, страхова компанія має право розірвати договір.

Трапляються випадки, коли потрібно повернути поліс або припинити його дію, отримавши гроші. Для цього мають бути вагомі причини:

· продаж авто іншому власнику. У такому разі переоформлюють страховий поліс;

· знищення автомобіля;

· смерть власника;

· закінчення ліцензії у страхової компанії, що видала страховку.

Для розірвання договору потрібно подати заяву та вказати підстави для припинення дії автоцивілки.

Існують також причини, через які страхова компанія може пред'явити регрес, тобто вимагати свої гроші від винуватця аварії. Це відбувається, якщо буде доведено, що він:

· перебував у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння під час аварії;

· залишив місце ДТП або погодився на наркологічну експертизу;

· у відсутності права керувати транспортним засобом;

· оволодів авто внаслідок протиправних дій;

· керував несправним автомобілем.

Страхова компанія також може застосувати процедуру регресу до організацій, які відповідають за стан дороги, якщо ДТП виникло з цієї причини.


Вплив франшизи на виплати за страховкою

Франшизою називають суму, яку винуватець ДТП компенсує постраждалим самостійно. Вона дозволяє водіям при незначних пошкодженнях автомобіля швидко вирішити всі проблеми, не звертаючись до страхової компанії. Крім того, її наявність дозволяє заощадити фінанси страхувальника, тому поліс без франшизи коштує дорожче. Важливо знати, що її дія поширюється лише на матеріальні збитки. Якщо мова пішла про життя та здоров'я постраждалої сторони, вона не працює.

Якщо власник авто впевнений у своїх навичках, має великий безаварійний стаж, він може зменшити вартість страхового поліса ОСЦПВ, обравши страховку з максимальною франшизою. Коли у водія немає впевненості у собі, тоді краще вибирати варіант із мінімальним розміром франшизи. У цьому випадку всю суму завданих збитків виплатить страхова компанія.


Компенсація за потерпіле майно в автомобілі

Законодавство про ОСЦПВ передбачає випадки, коли страхова компанія не відшкодовує матеріальних збитків, тобто не компенсує вартість майна, яке перебувало на момент ДТП в автомобілі. Це станеться у таких випадках:

· речі перебували у автомобілі винуватця ДТП;

· в аварії були пошкоджені цінні папери, антикваріат, грошові купюри, картини або колекційні предмети, ювелірні вироби, що містять дорогоцінне каміння.

У цих випадках страхова компанія має повне право відмовити у компенсації на пошкоджене майно. Тоді доведеться звертатися до суду, щоби гроші виплатив винуватець аварії.


Ануляція договору при помилках у полісі ОСЦПВ

На жаль, при оформленні страхового договору можуть бути допущені помилки. Особливо це стало зустрічатися останнім часом, коли було запроваджено систему електронного страхування. Автолюбитель, заповнюючи форму, може помилитися в написанні свого прізвища, імені або по батькові, паспортних даних, номера та серії посвідчення водія. Якщо раніше вже укладався страховий договір, інформація про водія та його автомобіль є в базі даних компанії, то помилку можуть помітити та усунути на етапі оформлення полісу. Якщо цього не сталося, і автовласник отримав документ із технічними неточностями, він підлягає ануляції.

Щоб запустити таку процедуру, водієві слід якнайшвидше звернутися до страхової компанії, де попросять оформити письмову заяву про заміну документа. Далі після перевірки всіх даних співробітник компанії анулює старий страховий договір та оформить новий. Переоформлення полісу у зв'язку з помилкою здійснюється безкоштовно, але це не стосується тих випадків, коли змінюються фінансові умови.

Останні новини та статті